Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

Bästa sättet att ta sig till Liverpool

Forum » Biljetter/Resor » Bästa sättet att ta sig till Liverpool
Antal kommentarer: 9
2017-06-18 16:42, JohanLiverpool83

Hur tar ni er till Liverpool? Vi brukar köra Arlanda-manchester, buss Liverpool å sen samma väg tillbaka. Vad kör ni för varianter?

2017-06-18 16:55, David1848

Ja brukar ta tåget direkt från manchester flygplats

2017-06-19 09:55, JohanLiverpool83

Är det någon som har erfarenhet av skavsta-stansted och sen vidare med buss eller tåg till Liverpool?

2017-06-19 10:30, PeGe74

Jag kör samma sätt som trådstartaren. Bekvämt å billigt med buss.

2017-06-19 12:09, ostinho

Jag har kört Göteborg-Stansted och sedan vidare med tåg till Liverpool, tre gånger tror jag. Det är ju givetvis smidigare att flyga till Manchester och sedan ta sig därifrån, men man kan ofta komma över ganska mycket billigare flygbiljetter om man flyger till London. Sen skiljer tågpriserna en del beroende på vilken dag och vilken tid på dagen man åker, men det är helt klart värt att kolla upp. Det blir ju lite extra jobb att flyga till London då man först ska ta sig från Stansted och in till centrum, för att sedan ta tåget till Liverpool, samtidigt har det varit ganska trevlig också, med en liten extra utflykt ;-)

2017-06-19 13:54, JohanLiverpool83

Ostinho-som du säger så blir ju flygbiljetterna mycket billigare å Tåg/buss kostar ju inte heller så mycket.
Samtidigt kanske det är mer meck med väntetider, få fler tider att passa samman osv. Hmm
Jag får väga för och nackdelar innan jag bestämmer mig.
Någon annan flygvariant som ni provat? Typ Arlanda -europeiskflygplats-liverpool?

2017-06-20 16:51, ostinho

Ja, lite mer meck är det. Om du kör på London-varianten så råder jag dig att åka tåg mellan flygplatsen och centrum, och inte buss. Jag var dum nog att ta buss senast bara för att det var billigare, men då var det kaos i London-trafiken och jag missade mitt flyg hem... haha.

2017-06-20 19:06, JohanLiverpool83

Ostinho - haha surt 😊
Tack för tipset!

2017-06-23 09:52, MartinA

Vi har flugit Arlanda - Manchester och sedan tåg till Liverpool, mycket enkelt.
Sedan har vi testat både direktflyg med SAS (ombokad till pga flygstrejk) och lång mellanlandning i Tyskland men senast mellanlandade vi i Holland ca 1-1.5 timmar med KLM och det var ganska skönt med bensträckare med mat och taxfree shopping halvvägs 😉. Det kostar en hel del extra att boka incheckat bagage men i båda riktningarna frågade de vid incheckning om vi ville checka in bagaget gratis då planets hyllor blir överfulla.

Kommentera i tråden