Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

Vilken elva?

Forum » Liverpool FC » Vilken elva?
Antal kommentarer: 11
2017-07-30 09:59, 22380

Vilka spelare och vilken formation hade ni velat ställa upp mot tex United? Sen vilken elva och formation hade ni ställt mot Burnley?

2017-07-30 10:22, 22380

Mot United hade jag valt följande:
Mignolet
Clyne - Matip - Lovren - Robertson
Henderson - Can
Coutinho
Salah - Sturridge - Mane

Mot Burnley hade jag ställt upp såhär:
Mignolet
Clyne - Matip - Can - Robertson
Henderson - Lallana
Coutinho
Salah - Firmino - Mane

2017-07-30 11:17, David1848

ja tror vi kommer köra 4.2.3.1 för och ha mane o salah på varsin kant med cotten i mitten. sen längst fram firmino eller sturre.origi.solanko.

2017-07-30 14:28, 22380

Solanke har vart bra nu i träningsmatcherna. Får se hur han presterar när de väl gäller

2017-07-31 12:35, SammyLee

Lustigt att du nämner United och Burnley som olika exempel eftersom båda är skitlag som vi ska köra över oavsett uppställning 😜

Sorry.... kunde inte låta bli 🙂

2017-07-31 12:44, SammyLee

Mitt seriösa svar:
Jag tror inte att det är lönt att resonera i termer av en uppställning mot sämre lag och en annan uppställning mot bättre.

Jag tror att det bästa är att spela med de spelare som är hetast för stunden och som visar stark form. Givetvis med en bra balans offensivt/defensivt.

I fjol hade vi på det hela ett fantastiskt bra facit mot topplagen. I början av säsongen krossade vi de sämre lagen, men hade sedan uppenbara problem med dessa.

2017-08-05 21:24, R.Fowler

Watford.....de fyra längst fram är väl klara Coutinho, Salah, Mane och Firminio finns inget att tillägga 😃 sen är ju frågan Hendo, Can eller Hendo, Wini sen tror jag att AA, Matip, Lovren och Milner kommer att utgöra backlinjen Clyne tyvärr skadad.. Mings i mål...

2017-08-06 17:42, Passa Fowler

Jag hoppas på:
Mignolet - Clyne Matip Lovren (ny) Milner (ny) - Hendo - Wijnaldum Coutinho - Salah Firmino Mané.

Jag hoppas Robertson utvecklas och är riktigt bra, så vi kan ha en vänsterfotad, snabb och stabil vb. Hoppas även vi får in Van Dijk eller en annan mb i toppklass. Sker detta har vi en bänk som kan innehålla spelare som mv: Karius. Def: Lovren, Milner/Robertson, TAA, Mitt: Lallana, Can. Anf: Sturridge, Solanke. En kvalitet på bänken och bredd vi inte haft tidigare. Finns fler spelare att nämna. Gomez, Moreno, Origi, Woodburn, Klavan, Grujic, Ings m.fl. :)

2017-08-09 16:14, ostinho

Min elva utefter vår trupp idag:
Mignolet,
TAA-Matip-Lovren-Robertson,
Henderson-Coutinho-Wijnaldum,
Salah-Firmino-Mané

När Lallana är tillbaka så ska även han in någonstans, antingen mot Hendo eller Wijnaldum. I alla fall i matcherna vi ska föra och inte behöver riktigt samma täckning hemåt.

2017-08-09 19:07, Poolz

Verkar som Cotten inte hinner få ordning på ryggen till premiären.. Av vilka som är tillgängliga just nu vill jag se dessa starta mot Watford:

Migs
Milner-Matip-Lovren-Robbo
Hendo
Can-Gini
Salah-Firmino-Mané

Bänk: Ward, Gomez, Grujic, Solanke, Origi

Tror tyvärr inte jag får som jag vill med ytterbackarna eftersom Klopp inte ens testat Milner som HB på försäsongen, samt att han gett Robbo sparsamt med speltid.

2017-08-10 17:46, poppelito

Inför lördag säger jag Migs- TAA, Matip, Lovren, Moreno- Hendo, Milner, Can -Salah, Firmino, Mané. Känns som att vi kommer ha mkt boll o föra spelet och att kontringar kan va det som straffar oss hårdast. Då kan ju Moreno va vettigt o ha som springer som en dåre hemåt. Risken är väl att han går för högt upp o inte är med alls hemåt. Kluven där. Så antingen som jag skrev eller Milner ner på VB istället för Moreno o då in med Gini på mitten istället. Denna elva förutsatt att inte Coutinho kan spela då såklart.

Kommentera i tråden